Wycieczki dzień drugi

Zacznę od miejscowości, w której spaliśmy. Nazywała się Mezzacorona i leży kilkanaście kilometrów za Trento. Jest niesamowita.

Wieczorem kiedy przyjechaliśmy do hotelu „Drago” czyli „Smok” nie zauważyłam jej niezwykłości. Dopiero rano wyszłam przed śniadaniem około siódmej na balkon i kolejny raz zaniemówiłam. Tuż za balkonem piętrzyły się skaliste góry. Panorama niesamowita.

Później dowiedzieliśmy się, że nazwa Mezzacorona czyli Półkorona jest od gór otaczających miejscowość. Polowa korony jest wysoka a połowa niższa. Półkorona. Z balkonu widać było oświetlony kościół. Niestety było jeszcze mglisto choć nie padało i zdjęcie się ” rozmyło”,CIMG1321 V. postanowił po śniadaniu a przed wyjazdem zaplanowanym na godzinę dziewiątą zrobić do niego spacer. I tak mamy zdjęcia z Mezzacorona. Niesamowite miejsce.

Naprawdę warte odwiedzenia. Ciekawe jak to jest mieszkać w cieniu takich kolosów.

O godzinie dziesiątej spotkaliśmy się z naszą przewodniczką, CIMG1356która pokazała nam jeszcze wczoraj nie odkryte przez nas zaułki i miejsca. Ale sporo też wdzieliśmy samodzielnie. Tak, że w sumie wyszliśmy ze zwiedzaniem na plus.

Pogoda niestety sprawdziła się według prognozy. Co prawda jeszcze nie padało, ale zrobiło się naprawdę zimno. 5 stopni. Na fotkach widać, jak kaptury ponaciągane są na głowy.

Kolejny album z Tronto.

A nawet dwa.

Na jutro zostawiłam sobie opowieść fotograficzną z zamku Buonconsiglio. Z Wieżą Orła i innym ciekawostkami.

Wycieczka trwała dwa dni. Ja z trudem zmieszczę się w dniach czterech.

Jutro więc Castello Buonconsiglio.

Do widzenia się z Państwem.

7 myśli na temat “Wycieczki dzień drugi

1. Lucia, sprawdziłam na mapie, że byłaś w tym regionie, przez który zazwyczaj przejeżdżamy i cieszymy się, że już jesteśmy we Włoszech, ale gnamy dalej, byle szybciej do miejsca przeznaczenia. Zawsze mi szkoda takich miejscowości leżących na trasie, a jednak omijanych, zresztą jak widać na Twoich zdjęciach – jak najbardziej wartych uwagi!