Czas na blog

Krótko będzie, bo nie ma o czym pisać. Cały dzień rozłaził mi się dziś dokładnie. Bo rankiem jako tako, ale potem V. czekał na podłączenie kroplówki. Na dworze burzowo i co chwile pada. W tv znów pokazują zalaną Italię. Pierwsza kroplówka jakoś zeszła, ale z druga nie bardzo, a mnie nie wolno dotknąć. Sam oczywiście kombinuje z zamknięciem i nie słucha . W tym tempie ta druga będzie schodzić 10 godzin.

Burzowo na dworze i burzowo w domu. Mam wrażenie, że V. mnie w tym momencie nienawidzi. Za to, że ja w tym samym wieku, a nawet starsza i jestem w miarę sprawna i tfu, tfu na psa urok nie dopadła mnie większa choroba. Bo z tym co mam jakoś żyję i daje radę.

W poszukiwaniach też dzisiaj nic nowego. Nagle przeleciała mi przez głowę myśl, że Ciociababcia wcale nie musiała być siostrą mojej prababki Marii, a jej bratową, siostrą ojca. I może tym tropem powinnam pójść żeby te ciotki babci rozpracować.

Jak skończę bloga spróbuję coś odnaleźć. Wysłałam kolejnego maila w sprawie danych zgonu Janiny, bo podobno trzeba na sekretariat, a nie na adres gminy. Tylko, że w kontaktach jest adres gminy. Pani podała mi adres sekretariatu. Będę jeszcze szukać w Szczerzycu w szpitalu. To znaczy , procedury jak zmarł pacjent, to gdzie jest wystawiony akt zgonu. W której gminie. Ach ta administracja.

Za to polecam autorkę thrillerów B.A. Paris. Niby zwyczajne życie a napięcie wzrasta. czytam jak pisałam ” Przyjaciółkę”.

Leje, a jutro już wyjdę, bo inaczej tutaj zwariuję do imentu.

To teraz Rozmaitości:

Kącik LM

W kuchni

Kącik Robótek Ręcznych

Podaję informację, że po powiększeniu schematu można sobie ze wzorem poradzić bez problemu.

W Kąciku Działkowicza Majsterkowicza nieśmiertelne opony

Jeszcze Poradnik PPD

A we wspomnieniach mój ogródek sprzed lat.

I do jutra.

15 myśli na temat “Czas na blog

  1. Luciu, czytam pod wczorajszym Twoim wpisem, w komentarzach, na pytanie o RODO, że Ty wysyłasz PESEL i dowód (nie wiem czy sam numer). Czy to jest bezpieczne???? Nie chcę Cię straszyć, absolutnie nie chcę, ale wolałabym aby inni się wypowiedzieli na ten temat. Ja to z tych strachliwych i ostrożnych, nie podaję nigdzie Pesela na przykład.

    Pozdrawiam, Maria2

    Polubienie

    1. Hmm..
      a wiesz, że nie zastanawiałam się nad tym
      Bo ja raczej dość beztroska jestem w tych sprawach. Ale mas,z rację. Jednak muszę jakoś się udokumentować. Myślę więc, że ta jednorazowa akcja mi nie zaszkodzi. Uściski

      Polubienie

    2. Zapomniałam napisać, że i tak Wielki Brat wie wszystko. Nasze dane są w wielu miejscach. Skąd wiadomo, że są bezpieczne . Ja też raczej nie podaję . Tylko w przypadkach dobrze uzasadnionych. Buziaki

      Polubienie

    1. Wpisałam w google pytanie co można zrobić z cudzym peselem, wklejam pierwsze z brzegu odpowiedzi. Oczywiście od 1 czerwca br. przy zastrzeżonym peselu nie będziemy spłacać pożyczki wziętej na nasz pesel bo banki maja obowiązek weryfikacji. Nie wiem czy Lucia ma zastrzeżony pesel. Jeszcze raz powtarzam, że absolutnie nie chcę Luci straszyć, lepiej jednak zachować ostrożność :

      Numer PESEL może być użyty do wyłudzenia pożyczki na nasze dane, do zakupu na raty wartościowego sprzętu, którego nigdy nie zobaczymy, czy wyrobienia duplikatu karty SIM, który następnie posłuży do kradzieży wszystkich środków pieniężnych posiadanych na naszym koncie w banku.

      „Co mogą zrobić z moim numerem PESEL?” Złodziej tożsamości, który ma twój numer PESEL i inne dane osobowe, może z nim zrobić wiele rzeczy, w tym: Otwórz nowe konta kredytowe, takie jak karty kredytowe lub kredyty samochodowe, w Twoim imieniu. Żądaj zwrotu podatku, które słusznie należą do Ciebie.

      Dzięki naszemu numerowi PESEL czy też danym z dowodu osobistego (numer serii) złodziej może np. wziąć na nasze dane pożyczkę, zaciągnąć kredyt ratalny, założyć firmę, wziąć auto w leasing, wynająć mieszkanie, samochód czy nawet sprzęt komputerowy.

      Przestępstwa finansowe – złodziej może wykorzystać skradziony PESEL nie tylko do wyłudzeń finansowych, lecz również do popełnienia przestępstwa, np. oszustw czy prania brudnych pieniędzy.

      Polubienie

  2. Co tu mówić ; faceci to jest jednak obca rasa , jak mówi żona naszego pracownika. Nie ujedziesz i tyle. Czytam ,że wypłynął temat rodo. Popytam jak to wygląda moich ekspertów. Mamy w firmie aż trzech z uprawnieniami inspektora , ktoś mnie oświeci, to napiszę . Buziaki!

    Polubione przez 1 osoba

      1. Już wiem jak z tymi dokumentami starymi jest. Na dane osób nieżyjących nie ma rodo . Co innego osoby, które się starają o takie dane. Jest przepis , który nakazuje się autoryzować , zwłaszcza gdy wyciąga się dane z archiwum państwowego lub muzeum . To ze względu na ochronę zbiorów lub osobne przepisy o IPN. W innych przypadkach, jak USC czy archiwa gminne lub powiatowe też obowiązuje autoryzacja ,ze względu na ochronę ewentualnych żyjących potomków przed np. nękaniem ze strony takiej poszukującej osoby, albo próbą przejęcia nieruchomości itp. Inna sprawa na ile takie instytucje znają i przestrzegają tych zaleceń, choć powinny. Te przepisy są dość zawiłe , starałam się jakoś sensownie i w skrócie sprawę opisać .

        Polubione przez 1 osoba

  3. Lucia wysyła te dane do instytucji, które prosi o przesłanie metryk. Nie udostępnia ich nigdzie i nie są to wiadomości prywatne. Myślę, że nikt ich nie wykorzysta.

    Mnie interesowało co innego, czy można ot tak poprosić o dane osoby zmarłej – bez konieczności fatygowania się do konkretnego USC. Jak widać, wiele spraw można załatwić mailem i to też się liczy.

    Polubione przez 1 osoba

    1. Właśnie telefonicznie dotarłam do USC ksiąg metrykalnych z kresów. I wysłałam maila po rozmowie telefonicznej. Tutaj nie musialam podawać dokładnego pokrewieństwa. Można załatwiać telefonicznie i mailowo. A nawet mając profil zaufania wszystkie odpisy dostaniesz internetowo. Mnie akurat wystarcza dane. Nie potrzebuję odpisu. Ale i taka mozliwośc istnieje.

      Polubienie

Dodaj komentarz