Kolejne zapiski

W sumie lubię datę 21 każdego miesiąca. Dziś co prawda pogoda zwariowana w całej Italii, a w Neapolu panika, bo solidnie zatrzęsło. Wyobrażam sobie panikę turystów nie tylko tubylców. .No cóż nikt turystom nie zagwarantuje nie przeżycia w Italii tego z czym mieszkańcy borykają się od zawsze. Dzisiaj do południa trochę pogospodarowałam, odebrałam buty od szewca i na razie koniec z szewcem. Wszystko uzupełnione i naprawione.

Pojechałam do V. Nie wiem dokładnie jak wyszła kolonoskopia. Ale wiem, że lekarz tutejszy jest w kontakcie z onkologiem V. Dobrze, że nie próbują sami terapii. Podobno ma we wtorek wizytę u swojej onkolog. Czy go do tej pory wypuszczą do domu? Podejrzewam, że tak. Dietę ma normalną i dziś z przyjemnością patrzyłam jak zjadł kompletny obiad z apetytem. Zupę bez ryżu, a z makaronem i całkiem dobrze doprawioną, a na drugie kotlet mielony i buraki. Dziw nad dziwy. Gotowane buraki w plasterkach dobrze doprawione solą i cytryną. I też mu smakowały. Na deser duża mandarynka, a ja zabrałam go windą na kawę a automatu na parterze. Posiedział chwilę na ławce. Teraz pewnie drzemie, bo noce w szpitalu są kiepskie. Sąsiad dziś wypisany popołudniu do domu. Ciekawe czy zaraz miejsce zajmie inny pacjent.

i żeby już zostać w temacie jedzenia, to kupiłam sobie bób. Jak wiadomo w Italii kupuje się w strączkach i samemu łuska.

Będzie na kolację z pieczoną kiełbasa. W planie na jutro mam gulasz z kaszą. Muszę wyjąć mięso z zamrażalnika. A to moje inne polskie jedzonko. Kotlet mielony, ziemniaki i micha mizerii i jajka sadzone z brokułem.

A teraz o nowym cyklu ” Antoni Fischer”. Rewelacyjny. Miłośnikom Poznania i historii wielkopolskiej polecam gorąco. Znów mnie wessało. Jest rok 1919 tuż po zwycięskim powstaniu wielkopolskim. W Poznaniu organizuje się Polska. I ten cały smaczek tamtego półświatka, narodowe konflikty, dwujęzyczność. Coś wspaniałego. I ten barwny ćwirlejowski język. Słusznie autor jest laureatem wielu nagród.

Dziś ” Tygiel z Internetem”

https://tygielzinternem.blogspot.com/2024/05/tygiel-z-internetem-2024.html

Kącik LM

Kącik Robótek Ręcznych

Kolorowe talerze

I oczywiście album z ” pchlego targu”.

Do jutra.