I znowu mamy piątek

Dziś to chyba pójdę trochę na skróty.

Trochę prasówki, kilka zdjęć. Tych które zostawiłam na dzisiaj.

W Ascoli powoli wracamy do życia. Sama po sobie widzę, ze zdumieniem zresztą, że potrafię wyjść zapominając o maseczce. Co prawda do życia towarzyskiego mnie nie ciągnie, bo lęk jednak w głębi siedzi, ale nie panikuję kiedy spotkam kogoś znajomego.

Wszystkie restauracje w uliczkach i na placach okupują teren przed nimi.

Ale dla mnie mnie całkowicie normalnie będzie, kiedy w tym miejscu pojawią się nowe afisze… zwykle to tu wyczytywałam, co, gdzie i kiedy. CIMG2798

Kwiaty kwitną

i nawet moja róża w pobliżu czarnego bzu, który to nie wiem czy odrasta czy to  inna roślina pozbierała się do życia i pięknie kwitnie,

Fakt przerzedzenia duszących ją roślin wyszło jej na zdrowie.

I taki sympatyczny obrazek. Nasze renesansowe ławeczki kamienne zresztą przed bramami wciąż służą we współczesności.CIMG2846

Jak pisałam jestem na etapie czytania ” 1000  nocy bez ciebie” i nie mam wątpliwości, ze autorem jest Włoch. 😀tysiac-nocy-bez-ciebie Czasami śmieje się w głos i nie dlatego, że pozycja jest komedią. Losy bohaterów są zagmatwane i dość ciekawe. Ale oni … ci bohaterzy wciąż jedzą. I to jest dokładnie opisane. Idą na kolację mamy menu. Jedzą w domu mamy świadomość, co jedzą. Głowna bohaterka odwiedza rodziców na Sycylii i mamy sycylijskie przysmaki.

Wczoraj nawet te kawałki ” jedzeniowe” czytałam V. bo nazwy są włoskie. I samej mam z tego przyjemność chociaż do zakończenia książki mam sporo. Podszkolę się w kuchni rzymskiej, bo cześć akcji dzieje się w Rzymie. kto lubi kulinarne wstawki bez receptur to będzie zachwycony.

Sama książka też dość ciekawa.

Trochę ogarnęłam dom i jutro chyba czeka mnie prasowanie. To sobie przemyślę kilka spraw.

I mamy już aktualności.

Trochę prasówki.

24 czerwca o 02:08

Roman Giertych 🤣 : „List pożegnalny do Prezydenta wyjeżdżającego do dalekiej Ameryki.

Drogi Panie Prezydencie!

Płacze cała Polska, bo jutro Pana ostatnia podróż zagraniczna. Płacze niebo, płacze wierzba płacząca, jak wtedy gdy żegnała tułaczy emigrantów, którzy zatrwożeni sytuacją na ziemiach polskich wsiadali na „Batorego” i wyruszali przez siwe wody Bałtyku i Atlantyku aby zaznać nowego życia w Nowym Świecie.

Wśród głosów żegnających Pana nie może zabraknąć i mojego głosu – kronikarza i piewcy dobrej zmiany. Ocierając łzy chciałbym przypomnieć to dobro, które nam pan Panie Prezydencie pozostawia jako dziedzictwo swoje i swoich kolegów, aby trochę Panu tym wspomnieniem złagodzić los tułacza.

Wśród najważniejszych są oczka wodne. Nikt Panie Prezydencie nie ma takiej sprawczości jak Pan, aby miesiąc po zapowiedzi oczek wodnych przed każdym domem pojawiło się ich kilka! Jedno Pana słowo zmieniło rzeczywistość i nawet jeżeli złośliwi będą mówić, że to nie Pana zasługa, lecz deszczu, to przecież czyż nie jest zasługa tego rządu, że pada, gdy to wy przejęliście relacje Polska-Bóg umieszczając swoich najlepszych przedstawicieli (Emilewicz, Macierewicz itd) na ambonach kościołów?

Kolejny przykład to CPK (nie przestawić liter bo wyjdzie PCK, a nie jesteśmy jeszcze na takim etapie prania mózgu społeczeństwa, aby okradanie ubogich z ubrań zaliczać do sukcesów), z którego jeszcze nie poleciał żaden samolot, ale z jego powodu już tyle polskich rodzin (członków zarządów spółek CPK) poleciało na wakacje? Czyż odbiorą im radość tej skromnej przyjemności wydawania drobnych kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie, które przytulają za swoją nieocenioną służbę, złośliwe uwagi skrajnej opozycji, że pilnują pustego pola? Przecież po co mają już coś budować, skoro LOT właśnie pada? Skąd oni mogli wiedzieć, że firma trwała prawie wiek, a nagle po 5 latach rządów PiS upadnie? Gdyby ludzie więcej latali, to by nie upadła. A nie latają, bo tak im dobrze w Polsce, że nie chce im się nigdzie lecieć. A dobrze im, bo mamy dobry rząd. A więc przyczyną braku latania jest to, że opozycja nie wygrała wyborów. Czyli to ich wina. Tusk odpowiada za upadek LOT-u. To oczywiste.

Dudapomoc. Obiecywał Pan pomoc prawną i Pan dotrzymał. Nie wspomniał Pan wcześniej, że duda-pomoc dotyczyła tylko Pana skazanych kumpli, ale to jest szczegół. I pomoc od Dudy dla nich była, czego nikt nie zaprzeczy, a więc jest Dudapomoc.

Kwota wolna od podatku też się udała. Już niedługo będziemy mieli miliony bezrobotnych, więc ponieważ zarabiać nie będą, to podatków też nie zapłacą. Brawo! Genialne w swej prostocie!

Fundusz na onkologię też się udał, bo jak sam Pan zauważył TVP może szerzyć profilaktykę. Więc jak ludzie będą zdrowiej żyli, to raka nie będzie. A wówczas po co wydawać pieniądze na walkę z rakiem?

Zmiany personalne w sądach, których symbolem będzie b. szef SN, który miał zwyczaj łazić po nocy po Warszawie w piżamie i sędzia TK, który jako były komuch zasłynął łagodnym współczuciem i życzliwością dla pedofilii stanowią szczyt Pańskich osiągnięć. Tym samym udowodnił Pan, że sędziowie mają sporo na sumieniu, a przecież opozycja broniła tej kasty.

To pasmo samych sukcesów pojedzie z Panem za ocean i choćby pana Trump spoliczkował lub wyśmiał, to sukcesy już na zawsze będą kojarzone z Panem.

Tylko proszę nie zapomnieć chociażby składanego krzesła!

Zawsze życzliwy,

Roman Giertych

PS Studiował Pan już przepisy azylowe USA? Może warto tam poczekać na wyniki wyborów?
I jeszcze jedna podpowiedź. Najważniejsza. Proszę wykuć na pamięć:
Kan łi tejk e pikcier mister prezident? Ok?
Kan aj stej hijer? Aj dont łont tu kam bak.”

Kompas Anny Saranieckiej

Paulina Młynarska🌹”Dzień dobry świecie! Tylko kilka dni dzieli nas od ciszy wyborczej. Ja zagłosowałam już korespondencyjnie w Grecji, na Rafała Trzaskowskiego. Choć moje serce jest po lewej stronie i oczywiście, z wielu powodów, bliżej mi do Roberta Biedronia, któremu kibicuję od wielu lat. Czy mój wybór jest czysto pragmatyczny i dyktowany wyłącznie niechęcią do tego co reprezentuje sobą Andrzej Duda i nadzieja na odsunięcie go? Nie. Znam Rafała Trzaskowskiego od 40 lat. Jego ojciec Andrzej Trzaskowski, wspaniały kompozytor, jazzman i krytyk muzyczny blisko współpracował z moim tatą. Bywaliśmy u siebie w domach, więc wiem z jakiego gniazda Rafał pochodzi, jakie wartości reprezentuje, przy jakim stole i z kim jadał chleb. To ci sami ludzie, z którymi miałam zaszczyt i szczęście kształtować się i ja: twórcy najszerzej pojętej polskiej kultury, którzy mimo komunistycznej smuty, cenzury i gnębienia ze strony władzy „robili swoje”. Ludzie, których książki, filmy i utwory przez dekady trwania PRL podtrzymywały w Polkach i Polakach ducha i nie pozwoliły nam osunąć się w bylejakość i prymityw. Daję Rafałowi kredyt, jeżeli chodzi o prawa kobiet, edukację i kwestie równościowe, które PO zabagniło przez wszystkie lata swoich rządów. Wiem, że w obecnym układzie, przede wszystkim liczy się możliwość wetowania kolejnych ustaw masakrujących polskie prawo. Liczy się cywilizowana reprezentacja Polski na arenie międzynarodowej, ponieważ musimy ratować zrujnowany wizerunek kraju, a to RT będzie robił dobrze. Tak to widzę ze swojej strony. Pięknego dnia!”.

Szokującą jak dla mnie wiadomość.
Screenshot_6

 

Kolejny zamek z piasku.105038345_109499770815405_4599576174707624266_o

Łąka w Castelluccio.

105036458_720604462007732_1794838545304671347_oTam mamy zamiar się wybrać .

I jak zwykle na zakończenie Galeria Memów.

Lucia Modna prawie gotowa do edycji. odwiedzi nas w niedzielę o ile nic nie stanie na przeszkodzie, bo życie stało się nieprzewidywalne.

Słonecznego weekendu.