Nie narzekam

Jest ciepło, a nawet w słońcu gorąco. I to jak dla mnie wspaniałe. Nawet nie wiecie jakie to szczęście zdjąć w łazience piżamę bez szczękania zębami.

Nie protestuję, że temperatura o wpół do jedenastej przekroczyła 20 stopni w cieniu. Taka temperatura nie tylko budzi niedźwiedzie ze snu zimowego, ale przede wszystkim mnie.

A dziś międzynarodowy dzień carbonara. Namawiam V. na obiad z carbonara w roli głównej. Zobaczymy. Ja lubię.. Zrobiliśmy rundkę po targu. Ale z V. nic za bardzo nie pooglądam. Za to na piazza do verdura, czyli warzywniaku, to już inna inszość.😃

Tu kupiliśmy mandarynki, które już się kończą i kilka karczochów innego gatunku. Nie te ogromne ” romani”. Potem zostawiłam V. na piazza del Popolo i poszłam odebrać lekarstwa z apteki zamówione wczoraj. A teraz oglądam ludzi na placu. Włosi często poza młodzieżą naturalnie jeszcze w kurtkach choć rozpiętych. Za to turyści zwłaszcza anglojęzyczni z gołymi nogami w szortach i podkoszulkach.

A ponieważ propozycja obiadowa z carbonara została zaakceptowana, to musiałam się udać do sklepu po ” quanciale” czyli podgardle, którego wysmażone skwarki używa się do klasycznego carbonara. czy wiecie, że to włoskie podgardle jest droższe od szynki surowej? Dzisiejsza cena 23,90 za kg.

To z tej okazji filmik o przygotowaniu carbonara.

W międzyczasie porozmawiam z córką o nadchodzących wyborach.

A w telewizji oprócz naturalnie „Dnia Carbonara ” przypomnienie o trzęsieniu ziemi w Aquila . To już 15 lat. Ja też pamiętam tę noc, bo to było pierwsze moje spotkanie z trzęsieniem ziemi. Miałam chyba przerwę w pracy i pomieszkiwałam na Lisa. W domu był jeszcze telewizor starego typu. Służył za półeczkę na której V. kładł klucze od samochodu, portfel itp.

W nocy obudził mnie, hałas. Coś spadło. Patrzymy, a to wszystkie rzeczy z telewizora spadły na ziemię. V. od razu powiedział: – Chyba trzęsienie ziemi. Od nas do Aquila jest około 100 km. Włączył telewizor, a tam już były wiadomości o tym trzęsieniu ziemi.

Starówka zniszczona i ponad 300 ofiar. Do dziś w Aquila wszystkiego nie odbudowano. A to już 15 lat. To, co mówić o naszym osobistym . Prawie 8 lat.

Dziś ” Tygiel z Internetem „

https://tygielzinternem.blogspot.com/2024/04/tygiel-z-internetem-1324.html

W Kąciku LM

Jutro Dzień Bloga Otwartego. Tessa zaproponowała temat o tym, co nas w naszych krajach irytuje. Do zapraszam jutro.