Dziś blog z wielką moją prośbą

Otoz prośba dotyczy mojej wieloletniej przyjaciółki w Polsce. Zawsze na nią mogłam liczyć. Zawsze była z pomocą kiedy tego potrzebowałam. Zatrzymałam się u niej z V. kiedy nie mogłam go zabrać do własnego domu. A teraz staram się od wczoraj pomoc Jej. Otóż na nas osoby w wieku określanym jako podeszłym czyha sporo niebezpieczeństw od przysłowiowego wnuczka, bo inne oszustwa. Szczególnie osoby, które nie są zbyt dobre w klocki internetowe i nie zdają sobie sprawy jak łatwo wpaść w sidła oszustów. I to właśnie przytrafiło się mojej przyjaciółce. Już rok próbuje się z tego koszmaru wyplątać. Bez efektu bo policja i prokuratura umorzyła śledztwo. Za podpowiedzią pewnej dziennikarki, która wpadła podobnie założyła taką stronę na której jest dobrowolna pomoc ludzi. Do mnie zwróciła się wczoraj o udostępnienie jej na fejsbuku. Naturalnie udostępniam zaraz na obydwóch moich stronach z autorską włącznie. Jednak ostatnio mało mnie na platformie fejsbukowej. Bardziej liczę na blog.

Dlatego proszę jeżeli macie konta na platformach społecznościowych udostępnijcie ten adres. O nic więcej nie proszę. Lub na własnym blogu. Niech wołanie o pomoc idzie w świat. A ja wierzę, że dobro wróci dobrem.

Ja jeszcze przy okazji Tygla też tam zamieszcze adres.

https://pomagam.pl/keh3ek?fbclid=IwAR2MJO-R8Ycu1ZY_sANki4cPJ70h7V0rtzzxNaWshwyMjMM3EYEV2ae7w4U#

A co u mnie?

Za oknem piękna wiosna. V. znów nie czuje się dobrze więc sama chodziłam po Starówce, co oprócz zakupów zaowocowało trzema !!! bo jak jedna 4 euro to trzy 10, bluzkami. To musiałam znaleźć trzy rzeczy. A było mnóstwo sukienek i bluzek, spodni.

Trudno świetnie.

Czytam tom jedenasty, a popołudniu idę na lekcję. Jutro ma być deszczowo, a Ascoli się dekoruje. Na ulicach wisza małe proporczyki w kolorach narodowych, a na piazza del Popolo wieszają normalne flagi czyli ” tricolore”.

To teraz.

Kącik LM

Moje zakupy

Kącik robótek ręcznych

Co prawda kwiecień się kończy, ale kalendarz warzywno- owocowy będzie aktualny

To jeszcze kolorowe talerze. Pierwsze zdjęcie to znalezione w sieci :

Garden knowledge’s Joes

Cukiernia w Polsce…. Teraz to są niesamowite „dzieła z ciastek! ’

Do jutra.

20 myśli na temat “Dziś blog z wielką moją prośbą

  1. Niestety, nie jestem teraz w sytuacji, która pozwalałaby na materialną pomoc komukolwiek.

    Czy przyjaciółka rozważała uwolnienie się od tych kredytów przez tak zwaną upadłość konsumencką? To może być jakiś ratunek w tej sytuacji

    Polubione przez 1 osoba

    1. Kochana to nie chodzi o pomoc tylko o udostępnienie. A upadłość konsumencka to koszt adwokata rzędu 6 000 tysięcy. Sama rozważałam a bez adwokata tego nie ogarniesz
      I trwa minimum dwa lata.

      Polubienie

      1. To koszt adwokata. Wiem, bo sama się tym interesowałam. Ale i ta możliwość jest rozważana. Wszystko, co tylko można w tym przypadku.

        Polubienie

  2. Lucia, po otworzeniu linku, wyglada ze ta prosba o pomoc to jest dla mezczyzny – nauczyciela szkol zawodowych. Moze to nastepna sciema?

    A teraz z innej beczki … U nas ostatnio czosnek jest z Chini wogole nie pachnie czosnkiem. Jak jest u Was?

    Usciski

    Aga T

    Polubienie

    1. Kochana, ryo jest moja przyjaciółka tam jest nazwisko po lewej stronie Teresa Parcela. Zespół Szkół Zawodowych policealnych. Znam tę szkołę bardzo dobrze. Kończyło ją sporo znajomych dzieci i nawet moja Aga kiedy po obronie na archeologii przeszło jej bycie archeologiem. A u Teresy była dwuletnią reklama. I stąd teraz jest grafikiem komputerowym. Czytałam to, co napisała i dzisiaj z nią rozmawiałam. Ręczę swoją osobą, że to prawda. Buziaki

      Polubienie

    2. Już wiem skąd odniosłaś takie wrażenie. Teresa piszę o sobie ” belfer’, nauczycie i dyrektor szkoły, którym była wiele lat. Nie używa modnych teraz końcówek feministycznych. Ponieważ ja to odebrałam normalnie, bo też jestem do tego przyzwyczajona nie zwróciłam na to uwagi. Buziaki

      Polubienie

      1. Lucia , wplacilam jako anonimowy darczynca, ale Pani T bedzie wiedziaa ze to ode mnie- przyjaciolki LK.

        Powoli, powoli moze sie uzbiera na prawnika.

        Usciski

        Aga T

        Polubione przez 1 osoba

  3. Koszmarna historia . O ile wiem są od jakiegoś czasu przepisy , które takie „umowy” ścigają . Nie wgłębiałam się w to ale może warto choć porady zasięgnąć u prawników.

    Zakupy udane i za grosze. Na lato jak znalazł. Buziaki.

    Polubione przez 1 osoba

    1. Koszmar, bo dopiero teraz wiemy wiecej. Trzymała w tajemnicy przed wszystkimi. Dopiero teraz możemy coś zadziałać.
      A nowe ciuszki na lato jak znalazł. Uściski

      Polubienie

      1. Lucia, czyli z Twojej inicjatywy juz 300.00 PLN sie zebralo. Bede sledzic i moze jeszcze doloze. W koncu moja najblizsza rodzina liczy sobie sporo belfrow (tata, siostra, ex bratowa, S bratanica, szwagierka, moja chrzestna) i 2 akademickich prof.

        Usciski

        Aga T

        Polubione przez 1 osoba

      2. Ja teę śledzę i za Teresą serdecznie dziękuje. jak to mówią ” grosz do grosza, a będzie kokosza”. Całuję

        Polubienie

Dodaj komentarz