Znowu jestem mądrzejszą

Mogłam właściwie zatytułować trawestując powiedzenie o Polsce ” Oto Italia właśnie”. A dotyczy moich perturbacji ze skierowaniami od kardiologa na badania.

Otóż to nie koniec, że brakuje kodu ubezpieczenia

Tak wygląda skierowanie wystawione prawidłowo przez ZA. Jest tam kod ubezpieczenia E01

A tak wystawione przez kardiologa.

Kiedy z racji tego braku ubezpieczenia, a tym samym terminu płatnego

wczytałam się w drobny druk skierowania okazało się, że jest ono wystawione nie tylko bez ubezpieczenia, ale na zupełnie innego człowieka. Jakaś osobę z Serbii i nawet po imieniu nie wiem czy to chłop czy baba.

Zorientowałam się po miejscu zamieszkania, bo nie było to Ascoli

Czyli mimo, że opis wizyty jest mój, to już skierowania pomylone. Jak zwał tak zwał – cudzoziemka to nazwisko ” wsio jakie”.

Teraz muszę iść jeszcze raz i to wszystko odkręcać.

I nie przez telefon, bo skierowania odbiera się jak osobiście. O odbiorze badań powiadamiają owszem sms em, ale odbiór już personalnie. W każdym razie wytrąciłam broń V. z ręki, że mam cholesterol przez masło, bo daj Boże każdemu takie wyniki jak moje. Nawet je pokażę, bo co. Chyba, że moje przyjaciółki panie doktor coś się dopatrzą.

A teraz moje osobiste podsumowanie, co do tego, jak jest skomputeryzowana Italia. Owszem jest i pewnie szereg rzeczy można załatwiać przez komputer, ale nawet G. jest w kontakcie telefonicznym z osobami związanymi z badaniami V. Żaden Internet. Owszem wiem, że ZA przesyła recepty mailem więc można z takim mailem iść do apteki, ale wiem, że bardzo mało osób z tego korzysta. I tak wcześniej trzeba zadzwonić i powiedzieć, co się chce. To odebrać receptę też można.

Otóż doszłam do wniosku, że Włochy są personalnie również wiekowe. Średnia wieku pomimo licznego potomstwa imigrantów jest wysoka. A ta populacja nie korzysta z Internetu i kiedy czasami są jakieś problemy, bo trzeba przesłać coś komputerowo to klops. Wobec tego są miejsca pomocy. Stowarzyszenia Emerytów, gdzie tę sprawę załatwią za delikwenta, jakieś biuro podróży, które zrobi odprawę i wydrukuje bilet na wycieczkę. Starsi ludzie dopiero teraz zaczynają korzystać z kart bankomatowych, bo emerytura wpływa na konto. A i tak w dniu emerytów są kolejki na poczcie, po jej odbiór z konta. I dużo się płaci gotówką w sklepach. Mało osób korzysta z Internetu ( mówię o seniorach), żeby zrobić opłaty. Pobierają pieniądze z konta i płacą rachunek gotówką za media. Chyba, że tak jak V. mają umowę z gazem i światłem i oni pobierają opłaty sami z jego banku. Ale już wodę płacimy na poczcie chociaż kartą z konta. To, co tu mówić o jakimś e- ubezpieczeniu zdrowotnym. Dopiero by się namieszało. 😀

Muszę iść sama i wszystko odkręcać.

To tyle medycznie o sobie.

A taki obrazek dzisiaj widziałam. Zbliżają się urlopy. Można i tak.

W Kąciku LM

Jutro wrzucę witryny z butików, bo już coś jest.

To do jutra.